|
[Ingen titel]
Se resten af albummet her
I alt 3054 billeder
|
 |
 |
Besøgende: 329190 Hits i alt: 2397909 Online lige nu: 0
|
 |
|
Nyt om Skoleskibet Danmark :
Her kan du skrive hvis du har nyt om "Danmark"
Jannie
Togt nr./år: 77/1991
Elev nr.: 79
Registreringsdato: 30-04-2005
|
Skoleskibets fremtid Dato: 12/05-05 09:40 |
Jeg læste i skoleskibsforeningens blad, at der er planer om, at Danmark i fremtiden skal fungere som sejlende gymnasium og evt. som skoleskib for marinestation Frederikshavn. Er der nogen der ved noget mere. Hvad med det årlige togt som skibet har sejlet de sidste mange år? Hvor kommer skibet til, at sejle hvis det skal fungere som gymnasium? Kun i danske farvande eller hvad?
|
|
Troels
Togt nr./år: 88/2002
Elev nr.: 15
Registreringsdato: 18-09-2005
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 20/05-05 18:13 |
Skibet administreres lige nu af Martec i Frederikshavn.
Jeg har også hørt tale om at skibet evt. skulle fungerer som et gymnasium, men så vidt jeg ved, er det bare en idé til hvad skibet kan bruges til ud over det årlige togt.
Jeg er ret sikker på at det årlige togt ikke bliver slette, men at skibet måske bare vil blive brugt noget mere i fremtiden 
Med Venlig Hilsen
Troels Straarup (Webmaster)
|
|
karsten#39
Togt nr./år: 89', 2003
Elev nr.: #39
Registreringsdato: 21-03-2006
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 21/03-06 13:31 |
Jeg kan fortælle så meget, at skoleskibet fra næste togt vil medtage gymnasie-elever fra HF-søfart i Frederikshavn. Men dette er blot et tilbud til deres uddannelse og ikke tænkt som noget sejlende gymnasie. Det er et tilbud MARTEC giver de unge, og de kommer til at sejle på nøjagtig samme vilkår som alle andre elever.
Desuden går der pt. rygter om, at skibet måske skal til at sejle 2 togter årligt! Er der nogen herinde som evt. kan af- eller bekræfte det rygte?
Jeg er selv maskinmester- studerende på MARTEC og prøver så vidt muligt, at følge med i, hvad der rører sig med skoleskibet!
Med Venlig Hilsen
Karsten Poulsen
|
|
Anders49
Togt nr./år: 90/2004, 91/2005
Elev nr.: 49, rigger 33
Registreringsdato: 12-01-2006
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 30/03-06 20:22 |
Jeg snakkede med Erik Møller for et par måneder siden, og han nævnte at man leger med tanken om, at DANMARK skal sejle jorden rundt - og dermed også selje 2 togter på et år - det betyder også at der måske endnu en gang bliver brug for ubefarne skibsassistenter... så deeet!
/Anders
|
|
persømand
Togt nr./år: 78/92
Elev nr.: 54
Officer Rang: Befaren
Registreringsdato: 05-02-2006
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 02/04-06 13:56 |
Hvornår skal "DANMARK" evt.sejle jorden rundt,og hvor kan man få det oplyst henne? Savner kontakt med elever,fra togt 78,i 1992.. Jeg hedder Per Jensen,og havde nr 54 . Har sejlet siden.
|
|
Anders49
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 07/04-06 20:40 |
Jeg mener faktisk det er meningen det skal starte allerede næste år, så det vil passe med at skibet kan være til OL i Beijing 2008.
Jeg mødte Erik Møller igen i mandads, da jeg spille til en reception, hvor han var gæst. Hvis der er nogen der har hørt rygter om at der var brug for ubefarne igen i år, kan disse godt aflives.
Der var en amerikaner der gerne ville have haft skibet til USA igen i år og bl.a. deltage i et tallships race de holder derovre. MARTEC havde givet ham en tidsfrist for at rejse pengene til det, og det kunne han ikke - derfor er USA turen aflyst og togtet bliver (formodentlig) som det har været planlagt gennem længere tid!
|
|
Thomasd
Registreringsdato: 26-04-2006
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 26/04-06 20:16 |
Jeg skal fra næste skoleår gå på hf-søfart i frederikshavn. Jeg vil derfor gerne vide lidt mere om hvordan hf-søfart og skoleskibet hænger sammmen, for jeg har læst og hørt om, at der følger et togt med i slutningen af det første år på hf-søfart, men er det rigtigt? Hvis det er det er man så overhovedet med på hele togtet og hvor langt er togtet?
MVH
Thomas Dyrehauge
|
|
Anders49
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 30/04-06 15:24 |
Hej Thomas...
Jeg ved ikke noget om hvordan de har kombineret HF-søfart med togt på DANMARK, men ud fra martec's hjemmeside ser det ud som om, de har gjort DANMARK til et fast tilbud til alle på HF-søfart (dog tror jeg alligevel i skal gennem en optagelses samtale).
et togt varer vist ca. 3 mdr. (de ændrer på det fra år til år, efter sejlplan, budget osv.) Dette års togt 92 varer fra 2. juli til 22. september.
Men ring eller e-mail til MARTEC og spørg hvordan det hænger sammen: tlf: 96 33 62 20 eller e-mail: martec@martec-fhavn.dk
Anders
|
|
christina-duun
Registreringsdato: 02-05-2006
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 02/05-06 10:40 |
Hej Thomas.
Hf- søfart foregår på den måde, at du gennemgår en almindelig hf, men kombineret med udd. ubefaren skibs ass.
Der står på martec`s hjemmeside at du har en obligatorisk plads på danmark, men du skal stadig igennem optagelses prøverne, og til samtale med en fra martec, og en fra besætningen.
Toget koster ca. havldelen af hvad et togt normalt koster, da du kun skal betale for det tøj og du får udleveret.
Ellers er det omkring 10 uger på skolebænken og så et par uger på værksstedsskole.
Mvh
Christina.
|
|
Vest
Togt nr./år: 88/2002
Elev nr.: 33
Registreringsdato: 15-03-2005
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 23/07-06 09:17 |
Tilbage til de rigtige togter i stedet for det pjat Martec har gang i.
Skoleskibet er ikke længere et alternativ til de landbaserede skoler, men blevet en del af Martecs pinlige og buearukratiske administration og ledelsesstil.
Hvordan regeringen kan lade et stykke historisk kulturarv som Skoleskibet falde i hænderne på Martec fatter jeg stadig ikke.
Et skib med en lang og spændende historie og med en betydning for langt flere personer end mange af vores andre kulturhistoriske monumenter, skal ikke bruges til Martecs kommercielle formål.
Det er pinligt at regeringen ikke udviser større respekt for skibet.
Hvad betyder de sølle 10 mio kr. som skibet før kostede at have sejlende for regeringen.
|
|
Jannie
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 02/08-06 18:32 |
Jeg læste i det sidste blad fra skoleskibsforeningen, at der arbejdes med planer om en joromsejling med start i august 2007 og hjemkomst i april 2009. Det kan da kaldes et togt
|
|
persømand
Togt nr./år: 78/92
Elev nr.: 54
Officer Rang: Befaren
Registreringsdato: 05-02-2006
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 03/08-06 10:24 |
Hej Jannie..
Er det noget der holder vand? Eller er det en and.? Sidst der var en der skrev om det,passede det jo ik alligevel!!
Per
|
|
Pukken57
Togt nr./år: 90/2004
Elev nr.: 57
Registreringsdato: 16-08-2006
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 26/08-06 19:56 |
Det ville da være interessant at vide om der var hold i det
Men mon ikke at hvis det er at det så ville blive delt op i flere togter? lidt á la Ostindienfaren fra Gøteborg...
|
|
Jannie
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 27/08-06 08:45 |
Jeg ved ikke andet end det der står i skoleskibsforeningens blad.
citat: "De sidste 3 års erfaringer med såvel den uddannelsesmæssige som den repræsentative drift af Skoleskibet Danmark har nu ført til, at der arbejdes på planer for en jordomsejling med start i sommeren 2007. Det er en stor udfordring, men skibet er bygget til det og succeserne med især togtet til de olympiske lege i Athen 2004 og USA togtet i 2005 har fostret ideen.Tidspunktet for en jordomsejling findes særdeles gunstig, da det kan times med de olympiske lege i Kina i 2008 og hele togtet kan samtidig bruges af det officielle Danmark som danske firmaer og organisationer til generel forbedring af danske relationer til hele verden. Togtet forventes at være omkring to års varighed."
Desuden står der en meget detalieret sejlplan i bladet, så det tyder på, at man er langt fremme i forberedelserne. Det kunne da være spændende hvis det lykkes.
|
|
Mette Bagh
Togt nr./år: 91/2005
Elev nr.: 13
Registreringsdato: 01-11-2005
|
Re: Skoleskibets fremtid Dato: 28/08-06 22:10 |
Om der er hold i det eller ej kommer vist an på om der bliver fundet "nok" sponsorer.
Ved at en person er sat på sagen, så det bliver da spændende når vi kommer til at høre noget mere om sagen
|
|
Desværre kan kun registrerede brugere skrive i dette forum.
|